ریتم آهنگ

بهترین خواننده‌های فرانسوی تمام دوران‌ها

بهترین خواننده‌های فرانسوی تمام دوران‌ها

۱۲ خواننده فرانسوی برتر تمام دوران‌ها
زبان فرانسه را زبان عشق می‌دانند؛ چرا که ادبیات فرانسه پر از عاشقانه‌های مشهور است. موسیقی فرانسه نیز پر از عاشقانه‌های ماندگار و همچنین خواننده‌ها و هنرمندانی است که نه تنها در فر انسه بلکه در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند.

سرژ گنزبور
خواننده فرانسوی - سرژ گنزبور
سرژ گنزبور (Serge Gainsbourg) مهم‌ترین و محبوب‌ترین خواننده فرانسوی تاریخ موسیقی است که در زمان حیاتش جزو جنجالی‌ترین خوانندگان فرانسه بود. تعیین سبک موسیقی او سخت است چرا که کارهای او از جاز و شانسون گرفته تا راک و رگی و الکترونیکا را در برمی‌گیرد. او را یکی از تاثیرگذارترین خوانندگان دنیا می دانند. گنزبور بیش از ۵۵۰ ترانه نوشته که توسط هنرمندان زیادی کاور شده است. دو آهنگ «دوستت دارم.. من هم نه» و «بانی و کلاید» او در بریتانیا و آمریکا به موفقیت چشمگیری رسید.

ادیت پیاف
خواننده فرانسوی - ادیت پیاف
ادیت پیاف (Édith Piaf) را ملکه آواز فرانسه و همچنین بانوی شانسون می‌دانند. پیاف از مشهورترین خوانندگان بین المللی فرانسه است که دو ترانه «زندگی به رنگ صورتی»  که در زمان جنگ جهانی سروده و اجرا شد و «نه حسرت هیچ چیز را نمی‌خورم» که یکی از جاودانه‌ترین آهنگ‌های تاریخ فرانسه است، شهرتی جهانی دارند. در ایران بیشتر او را با ترانه «تاپ‌تاپ (Padam Padam)» می‌شناسند.

شارل آزناوور
خواننده فرانسوی - شارل آزناوور
شارل آزناوور (Charles Aznavour) از محبوب ترین و ماندگارترین خوانندگان فرانسوی بود که به خاطر وسعت صدایش (تنور Tenor) مشهور بود. با بیش از ۷۰ سال سابقه فعالیت، آزناوور ۱۲۰۰ ترانه در ۹ زبان منتشر کرده و بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه از آلبوم هایش به فروش رفته است. در کنسرت های او حتی یک صندلی خالی یافت نمی‌شد. در سال ۱۹۹۹ از سوی مجله تایم «هنرمند برتر قرن» لقب گرفت. سبک کار آزناوور اغلب با فرانک سیناترا مقایسه میشود.

ژرژ برسنس
خواننده فرانسوی - ژرژ برسنس
زرژ برسنس (Georges Brassens) شاعر و خواننده فرانسوی از چهره های برجسته ملی فرانسه و یکی از مهم‌ترین نمایندگان فرهنگ فرانسه در دنیا به شمار می‌رود. در طی سال های فعالیتش بیش از ۱۰۰ ترانه سرود و به اجرا در آورد؛ اشعار او امروز جزو زیباترین و پربارترین اشعار ادبیات فرانسه قرن بیستم  طبقه‌بندی شده است. او ۱۴ آلبوم از سال‌ ۱۹۵۲ تا ۱۹۷۶ضبط کرد و در سال ۱۹۶۷ جایزه بزرگ آکادمی شعر فرانسه را از آن خود کرد.

ژو دسن
خواننده فرانسوی - ژو دسن
ژو دسن (Joe Dassin) ترانه‌سرا و خواننده فرانسوی بود که آهنگ‌هایش در دهه ۷۰ میلادی در صدر فهرست‌های فرانسه بودند. او اولین خواننده فرانسوی بود که با یک ناشر آمریکایی قرارداد بست.  او به جز فرانس.ی آهنگ‌هایی به زبان‌های آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی و یونانی نیز دارد. ترانه «اگر وجود نداشتی» از زیباترین و معروف‌ترین کارهای دسن است که با گذشت حدود ۳ دهه از مرگش، هنوز در کافه‌های پاریس شنیده می‌شود.

ژاک برل
خواننده فرانسوی - ژاک برل
ژاک برل (Jacques Brel) که در اصل بلژیکی فرانسوی زبان بود از تاثیرگذارترین خوانندگان موسیقی فرانسوی است. برل را استاد شانسون مدرن می دانند و بر هنرمندان انگلیسی زبانب همچون دیوید بویی نیز تاثیر زیادی گذاشته است. او با فروش بیش از ۲۵ میلیون نسخه از کارهایش سومین هنرمند پرفروش تاریخ موسیقی بلزیک به شمار می رود. از ترانه‌های معروف ژاک برل می‌توان به «آمستردام»، «مادلین»، «بورژواها»، «ترانه عاشقان پیر»، «رزا» و «پیرها» اشاره کرد. اجرای او بر صحنه چنان پر هیجان بود که بیشتر به بازی تئاتر شبیه بود.

ژان ژاک گلدمن
خواننده فرانسوی - ژان ژاک گلدمن
ژان ژاک گلدمن (Jean-Jacques Goldman) خواننده فرانسوی سبک پاپ راک و  از محبوب‌ترین خواننده های فرانسوی است. او پس از جانی هالیدی پرفروش‌ترین هنرمند پاپ راک فرانسه است. ژان ژاک از سال ۱۹۷۵ تا کنون مشغول فعالیت است و موسیقی‌اش شاد و هیجان‌انگیز بوده و از سازهای گیتار و ویولن در آهنگ‌هایش زیاد استفاده می‌کند. او در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه گرمی شد. از ترانه‌های مشهور او می‌توان به ترانه «چون تو» و «چون که می‌روی» اشاره کرد.

میلن فارمر
خواننده فرانسوی - میلن فارمر
میلن فارمر (Mylène Farmer)، بازیگر و خواننده فرانسوی را مدونای فرانسه می‌دانند. او یکی از موفق‌ترین خواننده های تاریخ موسیقی فرانسه است که بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش به فروش رفته است. ۱۵ آلبوم او نیز در صدر چارت‌های موسیقی در فرانسه قرار گرفته بودند. او جوایزی همچون جایزه موسیقی ملل و NRJ کسب کرده است.

شارل ترنه
خواننده فرانسوی - شارل ترنه
شارل ترنه (Charles Trenet) بیشتر به خاطر آهنگ‌هایش  در دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ مشهور است. در دوره ای که سرودن ترانه برای خوانندگان غیر معمول بود، او تمام ترانه‌هایش را خودش می نوشت و به جز آن‌ها ترانه‌ای اجرا نمی‌کرد.

ایو مونتان
خواننده فرانسوی - ایو مونتان
ایو مونتان (Yves Montand) بازیگر و خواننده فرانسوی با اجراهای پرنشاط و سرزنده‌اش خیلی زود در کنار محبوب‌ترین خوانندگان شانسون قرار گرفت. پس از به دست آوردن شهرتی بی‌همتا در خوانندگی به بازیگری روی آورد. صدای گرم و گیرایش به برخی از زیباترین ترانه‌های فرانسوی گرمی بخشیده و چهره‌اش به برخی از بهترین فیلم‌های فرانسوی بعد از جنگ زندگی داده است.

جانی هالیدی
خواننده فرانسوی - جانی هالیدی
جانی هالیدی (Johnny Hallyday) خواننده فرانسوی که به الویس پرسلی فرانسه شهرت داشت، یکی از نامدارترین چهره‌های موسیقی فرانسه به شمار می‌رفت. او یکی از نمادها و اسطوره موسیقی راک فرانسه بود که در سن ۷۴ سالگی درگذشت. جانی هالیدی با بیش از ۱۱۰ آلبوم و برگزاری ۱۸۰ تور به چهره ‌ای اسطوره ‌ای در فرانسه تبدیل شده بود.  از محبوب‌ترین ترانه‌‌هایش می‌توان «چه دوستت دارم»،«خون برای خون»، «لورا»، «آتش را روشن کن» و «چیزی از تنسی» نام برد.

فرانسواز اردی
خواننده فرانسوی - فرانسوا اردی
فرانسوا اردی (Françoise Hardy) بازیگر و خواننده فرانسوی است که در عرصه مد و موسیقی بسیار مشهور است. او را نماد موسیقی پاپ فرانسه و همچنین نماد موسیقی دهه ۱۹۶۰ فرانسه می‌دانند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”